Pantofi cu curent. De la fabricarea încălțămintei, Antilopa vrea să treacă la producția de energie

Antilopa

După ce, în perioada de avânt imobiliar, directorul fabricii de încălțăminte Antilopa spera ca activele firmei să fie “curtate” de dezvoltatorii din sectorul de real estate, în prezent firma își extinde activitatea în domeniul energiei electrice. Asta în condițiile în care, dacă imobiliarele nu mai sunt o afacere ca pe vremuri, tot mai multe companii își adaugă la obiectul de activitate producția, transportul, distribuția și comercializarea de energie electrică.

Peste jumătate din acționarii firmei Antilopa au hotărât să extindă obiectul de activitate al acesteia, incluzând în acesta producția, transportul, distribuția și comercializarea de energie electrică, precum și furnizarea de abur și aer condiționat sau comercializarea de combustibili gazoși prin conducte.

Antilopa, unul dintre cei mai vestiți producători de încălțăminte de dinainte de 1989, a avut în anul 2011 un rulaj de circa 12 milioane de lei și un profit net de circa 580.000 de lei. Scumpirea materiilor prime din import din sectorul pielăriei și lipsa celor autohtone, absența personalului calificat inconstanța comenzilor în regim lohn au afectat afacerile companiei.

Directorul acesteia, Costea Teodor, a fost în ultimii ani într-o continuă vânătoare de oportunități, luând în calcul chiar și reorientarea radicală a afacerii. În anul 2008 nu excludea vânzarea unei părți din active, dar își propunea mai ales să facă bani din închirierea de birouri, rămase prea multe după reducerea drastică a numărului angajaților.