Energy Report

Resursele Inseamna Putere

Sat10122024

Last updateThu, 10 Oct 2024 7pm

Romana English
Back Home Preturi Benzina Stiri Preturi Benzina Preturi Motorina Învățăturile MOL Romania către clienții săi șoferi

Învățăturile MOL Romania către clienții săi șoferi

benzinarie-MOL

Gerul din ultimele zile i-a determinat pe cei de la MOL România să ofere mai multe sfaturi utile în special clienților săi care dețin mașini care folosesc drept combustibil în special motorina.

Dincolo de recomandarea utilizării motorinei EVO Diesel, care conține aditivi care asigură funcționarea corectă a motorului chiar și la -35°C, MOL mai prezintă, într-un comunicat de presă, și o serie de metode practice pentru evitarea problemelor de pornire a motoarelor în timpul iernii.

Motorina este mai sensibilă la temperaturi scăzute decât benzina, întrucât conține, prin natura sa, parafină. Această substanță se poate cristaliza la temperaturi foarte scăzute, ducând la blocarea sistemului de alimentare a motorului.

De aceea, motorina de iarnă conține aditivi care asigură funcționarea corectă a motorului chiar și în cazul temperaturilor extrem de scăzute.

MOL: Circulați cu rezervorul plin 

Pe lângă utilizarea unei motorine adaptate condițiilor meteorologice specifice iernii, MOL mai recomandă și umplerea rezervorului cu carburant, atunci când este posibil, deoarece o cantitate mai mare de carburant se răcește mai lent, iar un rezervor plin nu mai oferă spațiu pentru crearea de condens. 

De asemenea, în condiții de ger motorul trebuie pornit periodic. În timpul funcţionării motorului, carburantul din rezervor se amestecă cu cel recirculat din motorul cald, prin aşa numita conductă de retur. De asemenea, șoferii vor verifica/înlocui frecvent, mai ales în timpul sezonului rece, filtrul de carburant și se vor asigura că acumulatorul este menținut în stare perfectă. 

Utilizarea unui ulei de motor de calitate bună este la rândul său importantă deoarece starea tehnică precară a motorului (raportul de compresie inadecvat) poate îngreuna pornirea autoturismului în condiții de ger. 

Atunci când este posibil, se recomandă ca, în condiții de ger, autovehiculele să fie parcate în spaţii închise, ferite de îngheţ sau măcar adăpostite de vânt şi viscol.

Experții propun tuturor șoferilor care aleg să pornească la drum în condiții de ger și viscol să aibă asupra lor o trusă care să conțină: lanțuri antiderapante adecvate, sac de nisip sau sare, lopată pentru zăpadă, perie de zăpadă, racletă pentru gheață, prosoape de hârtie, o pătură călduroasă, haine de schimb, mâncare și apă pentru situații de urgență.

Ce trebuie să faceți, în condiții de ger sau dacă rămâneți blocat ori înzăpezit?

• Încălziți vehiculul înainte de a porni la drum (ceea ce în sezonul rece reduce umezeala condensată pe interiorul geamurilor), dar niciodată în spații închise. 

• Respectați limitările de viteză. Atenție la «gheața neagră» care este invizibilă și face drumul să arate ca și cum ar fi proaspăt asfaltat.

• Evitați folosirea pilotului automat. Conducerea pe timp de iarnă necesită menținerea de către șofer a întregului control al vehiculului, pe toată durata călătoriei. 

• Mențineți o distanță corespunzătoare (mai mare decât în mod normal) față de mașinile din față. Distanța de oprire pe drumuri cu polei este dublă față de cea de oprire pe un drum uscat.

• Reduceți viteza în apropierea podurilor, acestea sunt predispuse să fie alunecoase, chiar dacă pe asfalt nu este gheață sau polei. 

Dacă ați rămas blocat sau înzăpezit:

• Evitaţi suprasolicitarea şi supraexpunerea la frig. Vremea rece poate exercita un stres suplimentar asupra inimii. Hainele transpirate la nivelul pielii nu sunt izolatoare împotriva frigului. 

• Staţi în maşină dacă nu puteţi să înlăturați cu lopata zăpada de lângă aceasta. 

• Staţi în maşină dacă afară viscolește. Nu părăsiţi maşina pentru ajutor cu excepția cazului în care ajutoarele sunt vizibile la o distanţă de maxim 90 de metri. 

• Porniţi luminile de avarie. O haină colorată aprins, legată de antena radio a maşinii, vă poate face mult mai vizibili pe timp de zi. 

• Porniţi motorul maşinii constant (câte 10 minute în fiecare oră) pentru a vă asigura căldură (şi pentru a economisi carburantul). Asiguraţi-vă că ţeava de eşapament nu este înfundată sau blocată de zăpadă şi păstraţi un geam uşor deschis pentru a preveni acumularea de monoxid de carbon în timp ce motorul este pornit. 

• Înfășurați-vă într-o pătură. Dacă sunt mai multe persoane în maşină, împărţiţi pătura – două persoane care împart păturile vor avea mai multă căldură decât dacă ar sta separat. 

• Purtaţi o căciulă şi un fular – capul şi gâtul sunt surse majore prin care se pierde căldură din corp. 

• Verificaţi orice semne de degerături sau hipotermie. 

• Nu adormiţi. Dacă este mai mult de o persoană în maşină, dormiţi pe rând. Nu stați într-o singură poziție un timp îndelungat. Faceți exerciții care să ajute circulația sângelui – mișcați-vă mâinile și picioarele, bateți din palme, etc.

• Uitați-vă după semne de trafic sau ajutoare.

 

Tag Cloud