Ariston: Costurile mai mari cu încălzirea vor majora cu 20% vânzările de centrale termice
- Detalii
- Publicat în 03 February 2014
- Scris de Florin Rusu
Iarna grea din prima lună a acestui an, dar și situația dificilă a CET-urilor ar putea impulsiona piața centralelor termice, consideră liderul din domeniu de pe piața autohtonă, Ariston.
În opinia companiei producătoare de centrale termice și boilere, iața de centrale termice va fi influențată și în acest an de situația CET-urilor din țară și de deciziile privind costurile gigacaloriei (Gcal), dar mai ales de debranșările determinate de o iarnă cu costuri mari la încălzire.
Acesta este motivul pentru care Ariston mizează în acest an pe o creștere a vânzărilor în volum cu 20% pe segmentul centralelor termice în condensare datorită interesului tot mai mare pe care românii îl au pentru sistemele de încălzire ce aduc un plus de eficiență și economii, dar și pe un avans de 5% pentru modelele convenționale.
„Creșterea estimată pentru acest an pe segmentul centralelor în condensare are la bază schimbarea treptată a comportamentului de achiziție al românilor, aceștia fiind tot mai mult interesați de produsele cu un grad tehnologic ridicat ce asigură o eficiență sporită și costuri reduse chiar și cu 35%”, a subliniat Cătălin Drăguleanu.
Constanța, campioana facturilor la gaze
„Costul de producție mediu la nivel național al unei Gcal în sistem centralizat, calculat la nivelul lunii decembrie 2013, este de 345 lei/Gcal, în timp ce o centrală termică are un cost de cca. 145 lei/Gcal. În același timp, prețul mediu al Gcal plătit de populație este de 239 lei/Gcal, însă acesta diferă foarte mult de la oraș la oraș în funcție de valoarea subvențiilor pe care le pot aloca autoritățile locale”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.
Astfel, conform afirmațiilor sale, cele mai mari facturi din această iarnă au venit pentru locuitorii din Constanța, unde prețul de facturare al Gcal este de 359 lei/Gcal. Pe locul al doilea în topul celor mai mari prețuri plătite se află județul Harghita - 335 lei/Gcal, urmat Brăila – 310 lei/Gcal și Giurgiu - 300 lei/Gcal.
Business în stagnare în 2013
„În 2013 business-ul Ariston s-a situat la același nivel ca și în 2012, atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, cât și al volumelor comercializate. Astfel, în acest moment, circa 65% din vânzările companiei sunt generate de centrale termice murale, 30% de boilerele electrice, restul revenind sistemelor solare, pompelor de căldură și aparatelor de aer condiționat”, susține Drăguleanu.
„Încă din 2012 am observat o înclinare tot mai mare a românilor către centralele termice în condensare, acest trend menținându-se și în 2013. Astfel, dacă în urmă cu 5 ani doar maximum 1-2% dintre centralele Ariston vândute pe plan local înglobau această tehnologie, în 2013 procentul a crescut la peste 6%, iar în acest an ne dorim depășirea acestui rezultat”, a mai adăugat reprezentantul companiei.
Declin pe primul semestru al lui 2013
În ceea ce privește piața locală de centrale termice de apartament, reprezentantul Ariston Thermo România a afirmat că, anul trecut, nu s-a putut observa o evoluție deosebită, principalele motive fiind situația incertă din punct de vedere economic și puterea de cumpărare în scădere.
„În 2013, piața locală de centrale termice a suferit un ușor declin în primul semestru, pentru ca în a doua jumătate să recupereze decalajul. Astfel, estimăm că anul trecut, vânzările de profil au rămas aproximativ la același nivel ca și în 2012, atât în ceea ce privește volumul, cât și valoarea”, a spus Cătălin Drăguleanu, subliniind însă că s-a observat o modificare a mixului de modele vândute.
Astfel, chiar dacă centralele termice convenționale sunt, în continuare, cel mai mult alese de către români, cele în condensare reprezintă sub 10% din piață.
„Estimăm o creștere și în acest an a ponderii centralelor termice în condensare vândute pe piața locală nu numai datorită consumului redus și a economiilor pe care le pot aduce pe termen lung, ci și datorită educării populației cu privire la directivele europene care impun comercializarea exclusivă a centralelor în condensare începând cu septembrie 2015”, a mai afimat reprezentanul Ariston.
15-20% din piață, acoperită de înlocuirea centralelor vechi
În ceea ce privește destinația centralelor achiziționate, în acest moment aproximativ 65% dintre centralele vândute pe plan local sunt comercializate către locuințele ce au renunțat la sistemul centralizat de încălzire. În același timp însă se poate observa un avans al vânzărilor destinare înlocuirilor la cca. 15-20% din piață, pe plan local existând un parc de centrale instalate în urmă cu aproximativ 15 ani ce este treptat înnoit. Restul de cca. 10-15% din piață revine noilor construcții.
Vânzări de 1,32 miliarde de euro în 2012
Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre cei mai importanți jucători internaționali în producția și furnizarea unei game complete de echipamente și servicii destinate încălzirii și producerii de apă caldă menajeră.
Ariston Thermo Group a înregistrat în 2012 vânzări totale de 1,32 miliarde de euro, în creștere cu 5% față de 2011. Compania deține 19 unități proprii de producție în 10 țări și 15 centre de cercetare în 8 țări, având în total 6.800 de angajați în cele 46 de filiale aflate în 30 de țări.