Total continuă investiţiile în România, în ciuda pierderii unor clienţi precum companiile miniere sau Termoelectrica. Accent pe export
- Detalii
- Publicat în 05 October 2015
În fiecare zi, pe poarta fabricii de lubrifianţi a Total de lângă Braşov ies 8-10 camioane cu produse. Compania a pierdut în ultimii ani clienţi mari precum companii miniere sau Termoelectrica dar, cu toate acestea, pe lângă investiţia iniţială de 30 milioane de euro în fabrică, se mai investesc anual circa 1,5 milioane de euro, potrivit lui Philippe Charleux, vicepreşedinte al diviziei Lubricant Global Business a grupului Total. Explicaţia stă atât în câştigarea unor alţi clienţi locali importanţi dar şi exportul, care ia peste jumătate din producţie.
Grupul Total a preluat şi transformat fabrica din localitatea Cristian de lângă Braşov iar cel mai important client local este uzina Dacia de la Mioveni.
Mai precis, TOTAL, care aniverseaza 10 ani de activitate in Romania, produce la Braşov lubrifianții de primă umplere (înainte de vânzarea maşinilor noi) pentru uzina Dacia de la Mioveni (lubrifianți de motor și lubrifianți de transmisie).
„Amintesc faptul că distanţa dintre fabrica Total din Cristian şi fabrica Dacia este de circa 140 km astfel că livrările se pot face la timp, chiar şi când există cereri excepţionale. Încă de la începutul colaborării noastre în România din 2008, Total ne-a livrat mai mult de 8 milioane de litri de lubrifianţi către fabrica Dacia. Parteneriatul nostru acoperă, de asemenea, o gamă largă de lubrifianţi pentru întreţinere dar şi pentru testele de la Titu”, a declarat Flavio Almeida, Director Achiziții, Groupe Renault Roumanie.
În linii mari, când vorbim despre lubrifianţi vorbim de fapt despre trei segmente principale de piaţă, unul pentru automobile, al doilea e cu lubrifianţi industriali, cei care sunt folosiţi, spre exemplu, în fabrici şi al treilea pentru domeniul maritim, pentru navele din întreaga lume.
Fabricile Total acoperă toate gamele de lubrifianţi, atât pentru auto cât şi pentru industrie, agricultură, maritim.
Uleiurile de bază din care se fac lubrifianţii la Braşov sunt aduse de la Mol Ungaria dar şi din Spania după cum anumite uleiuri sintetice (obţinute prin sinteză şi nu prin rafinare) sunt aduse de grupul Total din portul Rotterdam. Apoi, aditivii îmbunătăţesc uleiul de bază şi rezultă lubrifiantul. Pentru amestecul între aditivi şi ulei de bază, proporţiile şi tipul aditivilor depind şi de domeniul viitor de utilizare, una e hidraulicul şi altul e uleiul de motor, toate acestea vin cu aditivi diferiţi.
Fabrica din Braşov acoperă circa 800 de referințe din totalul de 3.000 ale Grupului Total, având o capacitate de producție (blending) de 30.000 de tone lubrifianți anual și 2.200 de tone unsori/an.
Din cele 30.000 de tone de lubrifianţi produse anual anual la Cristian, cam 55% ia calea unor ţări precum Rusia, Serbia, Ungaria, Moldova, Ucraina, Kazahstan, Emiratele Arabe Unite.
Merită amintit că în afară de producţia de lubrifianţi, Total comercializează în România şi bitum iar definitivarea Masterplanului de Transport îi încurajează pe reprezentanţii companiei să spere că şi pe acest segment, afacerile vor urca în acest an.