Unora le place Jazz-ul Hybrid de la Honda
- Detalii
- Publicat în 08 October 2014
Japonezii de la Honda încearcă să impună un trend şi în România, alături de alţi producători auto, cu modelele hibrid lansate anii trecuţi în străinătate. Astfel că modelul Jazz Hybrid, care și-a făcut debutul la Paris Motor Show 2010, este disponibil din octombrie şi pe plan local.
Şi pentru că una dintre marile piedici în cumpărarea maşinilor electrice mai ales şi într-o măsură mai mică a celor hibride (carburant plus electric, în paralel) a fost în ultimii ani preţul ridicat, să spunem că preţul porneşte de la 14.190 euro fără TVA, preţ în care sunt incluse dotări Elegance. Cu alte cuvinte, nu vorbim de preţuri mari în comparaţie cu modelele care funcţionează cu motorină sau benzină.
Consumul urban mixt este de 4,4 litri/100 km. Cel puţin aşa susţin reprezentanţii dealerului Honda Trading România.
Am folosit mai sus cuvântul „trend” nu doar pentru că diverse curente care îşi spun ecologiste fac lobby pentru nişa auto de hibride ci mai ales pentu că, cel puţin deocamdată, Honda nu mizează pe vânzări spectaculoase pentru noul model disponibil din octombrie în România.
„Ne aşteptăm să vindem cam 2-3 maşini lunar până la jumătatea anului viitor. Cumpărătorii vor fi probabil persoane de 40 – 50 de ani mai ales. Deocamdată nu avem în vedere o strategie pentru vânzarea de flote auto, astfel că e prematur să încercăm estimări pentru cât ar putea achiziţiona anumite firme private sau instituţii publice. Vorbim deocamdată de uz individual, privat”, a declarat Florin Niţă, Business Planning Manager la Honda pentru Energy Report.
Afacerea Honda în România, pe scurt
Honda Trading România estimează o cifră de afaceri de 14 milioane euro în 2014, în creştere cu 10% faţă de 2013. Cifra se bazează pe o creştere a vânzărilor de maşini de 10%, corespunzătoare unui număr de 560 de automobile comercializate pe parcursul întregului an. Pentru 2015, compania îşi propune o creştere a cifrei de afaceri şi a vânzărilor asemănătoare cu cea din 2014 şi păstrarea cotei de piaţă.
Cât despre Honda Nord, cel mai nou dealer Honda din Bucureşti, deschis în urmă cu nouă luni, îşi propune să vândă până la finalul anului 100 de autovehicule Honda. Afacerile dealerului sunt alcătuite, în proporţie de 40% din comercializare autovehicule şi 60% din segmentul service.
Pentru 2015, Honda Nord îşi propune o creştere a vânzărilor de aproximativ 20% şi a segmentului service cu 30-40%. De asemenea, compania va lansa şi o divizie pentru automobile rulate.
Honda Nord
Honda a cumpărat în anul 2012 în zona Pipera 5.000 mp care erau ocupaţi de o hală de mecanică auto, o vopsitorie şi un service multibrand. Cu toate modificările şi extinderile, showroom-ul s-a deschis în decembrie 2013 după o investiţie de 7 milioane de euro, a declarat Cornelia Erceanu, directorul Toyo Group.
Showroom-ul din Pipera a vândut până în prezent 81 de mașini Honda și 29 de motociclete. Pentru anul 2015, Erceanu estimează o creștere a vânzărilor cu circa 20% pe auto şi 10% pe motociclete.