MOL România și-a majorat vânzările de carburanți cu 13% în prima jumătate a anului în urma preluării benzinăriilor Agip
- Detalii
- Publicat în 05 August 2015
- Scris de Florin Rusu
MOL România și-a majorat volumul de carburanți vândut pe piața autohtonă cu 13% în primul semestru al acestui an, în urma extinderii rețelei de benzinării prin achiziționarea stațiilor Agip de la Eni.
Vânzările de carburanți (în volume, inclusiv GPL și lubrifianți) pe partea de retail ale MOL România la 267 kt, față de 236 kt în perioada similară a anului anterior, potrivit raportului semestrial transmis de Grupul MOL pieței de capital.
Vânzările de motorină pe partea de retail au deținut cea mai mare pondere în primul semestru, situându-se la 192 kt, în urcare cu 12% comparativ cu perioada similară a anului 2014, în timp ce vânzările de benzină s-au majorat cu 13%, la 69 kt.
Pe ansamblul Grupului MOL, vânzările de retail au urcat în volum cu 9% în primul semestru, la 1.766 kt.
De asemenea, vânzările de carburanți (în volume inclusiv GPL și lubrifianți) pe partea de retail ale MOL România au crescut cu 19% în al doilea trimestru al anului 2015, până la 146 kt, față de 123 kt la finalul celui de-al doilea trimestru al anului anterior se arată în raportul citat.
Anul acesta, în urma finalizării preluării benzinăriilor Agip, rețeaua MOL România a ajuns la 200 de unități.
MOL a finalizat și achiziția benzinăriilor Agip din Cehia și Slovacia
La începutul lunii februarie a acestui an, MOL a anunțat finalizarea procesului de preluare a celor 42 de benzinării Agip cumpărate de la ENI România, companie din grupul italian Eni.
Săptămâna trecută, Grupul MOL a finalizat și achiziția activelor ENI (inclusiv a benzinăriilor Agip) din Cehia și Slovacia.
Achiziția finalizată săptămâna trecută a vizat preluarea a 125 de stații Agip în Cehia și a 40 de stații în Slovacia.
“Acest pas confirmă rolul de lider al MOL pe piața central și est europeană, segmentul de retail al grupului ajungând la un număr de peste 1.900 de stații în 11 state.”, a precizat MOL într-un comunicat citat de presa ungară.
Prin ultimele achiziții finalizate, MOL devine cel de-al doilea jucător pe piața de retail a Cehiei, cu 316 stații de distribuție a motorinei și benzinei. Următorul pas al companiei va fi rebrand-uirea acestora sub două brand-uri: MOL și Pap Oil.
În Slovacia, MOL Group va opera 253 stații sub brand-ul Slovnaft, iar operațiunea de rebrand-uire a noilor stații Agip achiziționate va începe în toamnă și se va încheia în 2016.
România a fost prima țară în care a fost finalizată achiziționarea benzinăriilor Agip de către MOL în urma tranzacției parafate în luna mai a anului trecut, care a vizat activele ENI din România, Cehia și Slovacia. Până în luna aprilie, MOL terminase operațiunea de rebrand-uire a șase din benzinăriile Agip achiziționate, operație care i-a costat pe maghiari “câteva sute de mii de euro”.