BP crede că viitorul aparține biocombustibililor, nu mașinilor electrice
- Detalii
- Publicat în 03 December 2013
- Scris de Florin Rusu
În pofida tendinței de reducere a ambițioaselor ținte de impunere a unui procent suplimentar de până la 15% de biocombustibili în componența benzinei și motorinei, există cel puțin un gigant petrolier, British Petroleum (BP) care crede că viitorul nu aparține mașinilor electrice ci a al biocumbustibililor.
BP a efectuat o investigație aprofundată a tuturor formelor de combustibili alternativi, formând în acest sens o“echipă de analiză a combustibililor viitorului”.
Potrivit lui Olly Mace, șeful diviziei BP de downstream și biocombustibili, echipa respectivă “a decis că investițiile în biocombustibili sunt cea mai bună opțiune pentru viitor”.
În opinia sa, biocombustibilii nu sunt "un miracol, nici un blestem, ci ei trebuie bine făcuți, și astfel vor fi o soluție viabilă la schimbările climatice”.
Mace a identificat două provocări majore. Prima se referă la sustenabilitatea culturilor, iar răspunsu BP este utilizarea celulozei. "Putem alege plante care cresc rapid în soluri sărace - este un proces sustenabil", a adăugat oficialul BP.
A doua provocare este producerea biocarburanților de calitate superioară. Mixul din Marea Britanie tinde să fie de 5% biocombustibil, deși cele mai multe mașini moderne sunt compatibile cu un amestec de 15%.
BP a dezvoltat izobutanol, un substitut pentru etanol, care este mai prietenos cu motorul mașinii. Folosind acest proces, a reușit să alimenteze fără probleme flota de BMW-uri care au fost utilizate în timpul Jocurilor Olimpice de la Londra cu un amestec de 24% biocombustibil. Mașinile pot reveni fără probleme la utilizarea de combustibil convențional, dacă este necesar.
Cu toate acestea, recunoaște Mace, va fi mai dificil să convingi guvernele, producătorii și proprietarii de flote să se concentreze mai mult pe biocombustibili, în defavoarea autoturismelor electrice.
Marea problemă a autoturismelor electrice este aceea că bateriile nu se pot bate cu combustibilul lichid, ca urmare a densității acestuia și ușurinței de utilizare a sa ca principal combustibil, susține oficialul BP, adăugând că bateriile trebuie să "lupte din greu pentru a compensa acest dezavantaj fundamental". În plus, în infrastructura combustibililor tradiționali s-au investit de-a lungul timpului miliarde de lire sterline, fenomen ce ar trebui să să întâmple și la nivelul infrastructurii mașinilor electrice.