Energy Report

Resursele Inseamna Putere

Fri11222024

Last updateSun, 17 Nov 2024 1pm

Romana English
Back Home Electricitate Stiri Electricitate Energie Electrica Maşinile electrice nu au priză la public nici în Germania

Maşinile electrice nu au priză la public nici în Germania

z masini electrice

Cota de piaţă a autovehiculelor electrice la un loc cu cele hibride este deocamdată de doar 0,13% în Germania. „Este mai puţin decât o nişă dintr-o piaţă ea însăşi de nişă”, a declarat Ferdinand Dudenhoeffer, director al Centrului de Cercetare Automobile de la Universitatea din Duisburg-Essen. Până în prezent, la nemţi sunt înregistrate doar 7.000 de maşini electrice. Asta în condiţiile în care cea mai mare economie a Europei are ca obiectiv declarat să ajungă la un milion de vehicule electrice pe drumurile sale până în 2020. Ar fi şi greu să aibă succes astfel de maşini cu viteze mici într-o ţară pe ale cărei autostrăzi se merge fără probleme cu pedala... la podea.

Pe vechiul principiu că dacă o maşină nu merge, aceasta poate fi împinsă, Martin Winterkorn, şeful Volkswagen, susţine că guvernul trebuie să “împingă” această industrie prin acordarea de stimulente pentru construirea de benzi speciale pentru maşinile electrice. Winterkorn este cu atât mai convins de această necesitate cu cât compania sa se apropie de lansarea noul model Golf electric.
Deja, statul german a cheltuit aproape 1,5 miliarde de euro doar pe subvenţiile acordate pentru cercetare şi dezvoltare în acest domeniu. Cu toate acestea, nemţii nu au ajuns (încă) să acorde reduceri pentru cumpărătorii de maşini electrice (în pofida celor clasice), aşa cum fac vecinii lor francezi.

Reţinerile cumpărătorilor mai persistă şi ca urmare a preţurilor ridicate ale maşinilor dar şi ale bateriilor (în general cu litiu-ion). La aceste inconveniente se adaugă faptul că staţiile de alimentare sunt foarte rare. Iar dacă „moare bateria” iar staţia de alimentare e departe... Până la urmă pare un cerc vicios. Şoferii sunt descurajaţi să-şi cumpere astfel de maşini şi de faptul că nu prea sunt staţii de alimentare. Dar nici nu merită făcute staţii de alimentare specifice într-un ritm prea alert dacă nu se cumpără astfel de maşini.

Nici cancelarul german, Angela Merkel, nu pare prea convinsă de obiectivul de un milion de maşini electrice dar afirmă totuşi că un asemenea obiectiv merită totuşi „fixat în calendar”. Pentru Merkel, viitoarea industrie a maşinilor electrice poate fi un sector cheie al industriei Germaniei, a cărei industrie auto acoperă un sfert din exporturile ţării.

În primele patru luni ale anului, doar circa 1.500 de maşini electrice au fost înregistrate în Germania, după un total de 3.000 în anul 2012. Pe lângă acestea mai există şi 65.000 de vehicule hibrid.

Producătorii auto germani au în plan lansarea a circa 15 modele electrice în următorii doi ani, care să se transforme în producţie de masă până în anul 2017. Industria germană de profil are ca obiectiv anunţat investiţii cumulate de 12 miliarde de euro doar pentru următorii 3-4 ani pentru dezvoltarea alternativei la piaţa auto clasică.

Dacă România are obiective mai modeste decât Germania pe acest plan, şi realizările sunt la fel. Aşa cum amintea energy report într-un articol recent, în România erau înregistrate până în 2012 doar 44 de maşini electrice, din care 28 testate la centrul tehnic RTR din Titu alimentate de la staţii Schneider Electric, mai rămânând astfel doar 16 autoturisme electrice pentru restul ţării.

Tag Cloud